לא מזמן חזרתי למעוני מההשתלמות. אני מתוקשבת להפליא. היום למדתי דברים חדשים. דבר ראשון הוא את החיבור בין השם יעל בכר לפרצוף, ויתכן שגם אצליח לזכור מי זו דליה. עד סוף השנה יתווספו עוד כמה שמות לפנים. כנראה.
אבל לא רק שמות חדשים למדתי אלא גם כלים חדשים. toodo, fglogster' mindmap. את מפות החשיבה כבר פגשתי, אבל בקטנה, והיום היה נסיון להרחיב מעט את הידיעות. אני אישית מאוד אוהבת את העניין כי מפת חשיבה עוזרת בארגון, ובעיקר בחשיבה, שלב שהתלמידים פעמים רבות מדלגים עליו כדי "לגמור כבר עם העונש הזה". העונש הוא עבודה, שיעורים, הכנה למבחן וכן הלאה.
הגלוגסטר נחמד להפליא. נראה לי שאשתמש בכלי זה כבר השנה כסיכום נושא. אולי באזרחות - סמלי המדינה, אולי בהיסטוריה - משטרים טוטליטאריים, אולי לא. נראה לי שכן. קודם כמובן אשחק עם הדבר הזה כדי לא להתפס לא מבינה דבר מול התלמידים. האמת גם כפתיחת נושא זה יכול להיות נחמד. אפילו שילוב של זה ושל וורדל. שם מצחיק וורדל. שם של ילד חנון, במכנסיים משוכים עד אמצע הבטן, אולי גםשלייקס.
הכלי השלישי בעייתי לי במקצת. זה כלי נפלא, יצירתי, מצחיק, אבל אני לא בטוחה שיש לי אישית שימוש בו. נראה לי מתאים יותר לסגנון יסודי ובחטיבה אולי בכיתות אומנות. אבל גם את הכלי הזה אני צריכה לתרגל לפני שאחליט בעד או נגד.
לגבי הוראת עמיתים. סה"כ זה נחמד, אוירה שונה וקלילה יותר, יש זמן רב יותר לתרגול מאשר הופעתו של מרצה אורח, הבעייה שלא כולנו אלופים בנושא, ואז יכולה להיווצר החמצה. כל אחד מאיתו העביר משהו. לרובנו הכלי היה חדש. אני אישית הרגשתי לא לגמרי נוח להעביר ידע בנושא שאני לא בקיאה בו. אבל היתרון הגדול הוא שאין תרגול טוב יותר. אני בהחלט מקווה שאלו שהדרכתי למדו באמת איך להשתמש בגוגל פורמס.
ערב טוב
אבל לא רק שמות חדשים למדתי אלא גם כלים חדשים. toodo, fglogster' mindmap. את מפות החשיבה כבר פגשתי, אבל בקטנה, והיום היה נסיון להרחיב מעט את הידיעות. אני אישית מאוד אוהבת את העניין כי מפת חשיבה עוזרת בארגון, ובעיקר בחשיבה, שלב שהתלמידים פעמים רבות מדלגים עליו כדי "לגמור כבר עם העונש הזה". העונש הוא עבודה, שיעורים, הכנה למבחן וכן הלאה.
הגלוגסטר נחמד להפליא. נראה לי שאשתמש בכלי זה כבר השנה כסיכום נושא. אולי באזרחות - סמלי המדינה, אולי בהיסטוריה - משטרים טוטליטאריים, אולי לא. נראה לי שכן. קודם כמובן אשחק עם הדבר הזה כדי לא להתפס לא מבינה דבר מול התלמידים. האמת גם כפתיחת נושא זה יכול להיות נחמד. אפילו שילוב של זה ושל וורדל. שם מצחיק וורדל. שם של ילד חנון, במכנסיים משוכים עד אמצע הבטן, אולי גםשלייקס.
הכלי השלישי בעייתי לי במקצת. זה כלי נפלא, יצירתי, מצחיק, אבל אני לא בטוחה שיש לי אישית שימוש בו. נראה לי מתאים יותר לסגנון יסודי ובחטיבה אולי בכיתות אומנות. אבל גם את הכלי הזה אני צריכה לתרגל לפני שאחליט בעד או נגד.
לגבי הוראת עמיתים. סה"כ זה נחמד, אוירה שונה וקלילה יותר, יש זמן רב יותר לתרגול מאשר הופעתו של מרצה אורח, הבעייה שלא כולנו אלופים בנושא, ואז יכולה להיווצר החמצה. כל אחד מאיתו העביר משהו. לרובנו הכלי היה חדש. אני אישית הרגשתי לא לגמרי נוח להעביר ידע בנושא שאני לא בקיאה בו. אבל היתרון הגדול הוא שאין תרגול טוב יותר. אני בהחלט מקווה שאלו שהדרכתי למדו באמת איך להשתמש בגוגל פורמס.
ערב טוב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה